PRIVĀTUMA POLITIKA
Šīs Privātuma politikas mērķis ir sniegt fiziskajai personai – SIA “ANYWAY” pakalpojumu klientam - informāciju par personas datu apstrādes nolūku, apjomu, aizsardzību, apstrādes termiņu un datu subjekta tiesībām datu iegūšanas laikā, kā arī apstrādājot klienta personas datus.
PĀRZINIS UN TĀ KONTAKTINFORMĀCIJA1. Personas datu apstrādes pārzinis ir SIA “ANYWAY”, vienotās reģistrācijas Nr.40103750472, juridiskā adrese Ganibu Dambis 23a - 203, Rīga, LV-1005.
2. SIA “ANYWAY” kontaktinformācija ar personas datu apstrādi saistītajos jautājumos ir:
info@anyway.lv. Izmantojot šo kontaktinformāciju vai vēršoties SIA “ANYWAY” juridiskajā adresē, var uzdot jautājumu par personas datu apstrādi.
DOKUMENTA PIEMĒROŠANAS SFĒRA3. Personas dati ir jebkāda informācija par identificētu vai identificējamu fizisku personu.
4. Privātuma politiku piemēro privātuma un personas datu aizsardzības nodrošināšanai attiecībā uz:
- fiziskajām personām - klientiem (tajā skaitā, potenciālajiem, bijušajiem un esošajiem), kā arī trešajām personām, kuras saistībā ar pakalpojumu sniegšanu fiziskai personai saņem vai nodod SIA “ANYWAY” jebkādu informāciju (tajā skaitā, kontaktpersonas, maksātāji u.c.);
- SIA “ANYWAY” uzturēto interneta mājaslapu apmeklētājiem, un zvana veicējiem uz SIA “ANYWAY” kontaktu tālruņiem (turpmāk - Klienti).
5. SIA “ANYWAY” rūpējas par Klientu privātumu un personas datu aizsardzību, ievēro Klientu tiesības uz personas datu apstrādes likumību saskaņā ar piemērojamajiem tiesību aktiem - Eiropas Parlamenta un padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulu 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti (Regula) un citiem piemērojamajiem tiesību aktiem privātuma un datu apstrādes jomā.
6. Privātuma politika ir attiecināma uz datu apstrādi neatkarīgi no tā, kādā formā un/vai vidē Klients sniedz personas datus (SIA “ANYWAY” interneta mājaslapā, papīra formātā vai telefoniski) un kādās uzņēmuma sistēmās vai papīra formā tie tiek apstrādāti.
PERSONAS DATU APSTRĀDES NOLŪKI7. SIA “ANYWAY” apstrādā personas datus šādiem nolūkiem:
7.1. Pakalpojumu sniegšanai:
- klienta identificēšanai;
- līguma sagatavošanai, noslēgšanai un noslēgšanas fakta pierādīšanai;
- preču piegādei un pakalpojumu sniegšanai (līguma saistību izpildei);
- pakalpojumu darbības nodrošināšanai / uzturēšanai;
- pakalpojumu uzlabošanai, jaunu pakalpojumu attīstībai;
- pakalpojuma lietošanas veicināšanai, reklamēšanai un izplatīšanai;
- klientu apkalpošanai;
- iesniegumu un iebildumu izskatīšanai un apstrādei;
- klientu noturēšanai, lojalitātes celšanai, apmierinātības mērījumiem;
- norēķinu administrēšanai;
- kredītspējas novērtēšanai, kredītu uzraudzībai;
- parādu atgūšanai un piedziņai;
- mājaslapu darbības uzlabošanai.
7.2. Biznesa plānošanai un analītikai:
- statistikai un biznesa analīzei;
- plānošanai un uzskaitei;
- efektivitātes mērīšanai;
- datu kvalitātes nodrošināšanai;
- atskaišu sagatavošanai;
- klientu aptauju veikšanai;
- riska vadības aktivitāšu ietvaros.
7.3. Informācijas, informācijas sistēmu un uzņēmuma drošības nodrošināšanai.
7.4. Informācijas sniegšanai valsts pārvaldes iestādēm un operatīvās darbības subjektiem ārējos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos un apjomā.
PERSONAS DATU APSTRĀDES TIESISKAIS PAMATS8. SIA “ANYWAY” apstrādā Klienta personas datus, balstoties uz šādiem tiesiskajiem pamatiem:
- līguma noslēgšanai un izpildei - lai noslēgtu līgumu pēc Klienta pieteikuma un nodrošinātu tā izpildi;
- normatīvo aktu izpildei - lai izpildītu SIA “ANYWAY” saistošos ārējos normatīvajos aktos noteiktu pienākumu;
- saskaņā ar Klienta - datu subjekta piekrišanu;
- leģitīmās interesēs - lai realizētu no SIA “ANYWAY” un Klienta starpā pastāvošajām saistībām vai noslēgtā līguma, vai likuma izrietošas SIA “ANYWAY” leģitīmās intereses;
- datu subjekta vai citas fiziskās personas vitālo interešu nodrošināšanai - lai nodrošinātu SIA “ANYWAY” nodarbināto personu, Klientu un apmeklētāju fizisko un īpašuma drošību.
9. SIA “ANYWAY” leģitīmās intereses ir:
- veikt komercdarbību;
- sniegt pakalpojumus;
- pārbaudīt Klienta identitāti pirms līguma noslēgšanas;
- nodrošināt līguma saistību izpildi;
- novērst nepamatotus finansiālus riskus savai komercdarbībai (t.sk., veikt kredītriska novērtējumu pirms pakalpojumu sniegšanas un līguma izpildes laikā);
- saglabāt Klientu pieteikumus un iesniegumus par pakalpojumu sniegšanu, citus pieteikumus un iesniegumus, piezīmes par tiem, t.sk., kas veikti rakstveidā vai mutiski;
- veikt sarunas ar Klientu ierakstu par pakalpojumu sniegšanu, norēķiniem, lai veiktu klientu apkalpošanas kvalitātes kontroli;
- veikt sarunas ar Klientu ierakstu, kuras laikā tiek noslēgts mutisks līgums, līguma noslēgšanas fakta pierādīšanai;
- veikt darbības Klientu noturēšanai;
- segmentēt Klientu datu bāzi pakalpojumu efektīvākai nodrošināšanai;
- reklamēt savus pakalpojumus;
- nosūtīt citus ziņojumus par līguma izpildes gaitu un līguma izpildei būtiskiem notikumiem, kā arī veikt Klientu aptaujas par pakalpojumiem un to lietošanas pieredzi (NPS);
- nodrošināt elektronisko sakaru tīklu uzturēšanu un attīstību;
- uzturēt un attīstīt sakaru tīklu;
- uzraudzīt sakaru tīkla darbību, lai konstatētu tehniskas problēmas, kā arī prettiesiskas darbības un tās novērstu;
- novērst krāpniecību;
- nodrošināt korporatīvo pārvaldību, finanšu un biznesa uzskaiti un analītiku;
- nodrošināt efektīvus uzņēmuma pārvaldības procesus;
- pakalpojumu sniegšanas efektivitāti;
- nodrošināt un uzlabot pakalpojumu kvalitāti;
- administrēt maksājumus;
- administrēt neveiktus maksājumus;
- vērsties valsts pārvaldes un operatīvās darbības iestādēs un tiesā savu tiesisko interešu aizsardzībai;
- informēt sabiedrību par savu darbību.
PERSONAS DATU APSTRĀDE10. SIA “ANYWAY” apstrādā Klienta datus, izmantojot mūsdienu tehnoloģiju iespējas, ņemot vērā pastāvošos privātuma riskus un SIA “ANYWAY” saprātīgi pieejamos organizatoriskos, finansiālos un tehniskos resursus.
11. Ar Klientu noslēgtā līguma saistību izpildes kvalitatīvai un operatīvai nodrošināšanai SIA “ANYWAY” var pilnvarot savus sadarbības partnerus veikt atsevišķas preču piegādes vai pakalpojumu sniegšanas darbības. Ja izpildot šos uzdevumus, sadarbības partneri apstrādā SIA “ANYWAY” rīcībā esošos Klienta personas datus, attiecīgie sadarbības partneri ir uzskatāmi par SIA “ANYWAY” datu apstrādes operatoriem (apstrādātājiem) un SIA “ANYWAY” ir tiesības nodot sadarbības partneriem šo darbību veikšanai vajadzīgos Klienta personas datus tādā apmērā, kā tas nepieciešams šo darbību veikšanai.
PERSONAS DATU AIZSARDZĪBA12. SIA “ANYWAY” aizsargā Klienta datus, izmantojot mūsdienu tehnoloģiju iespējas, ņemot vērā pastāvošos privātuma riskus un SIA “ANYWAY” saprātīgi pieejamos organizatoriskos, finansiālos un tehniskos resursus, tajā skaitā izmantojot šādus drošības pasākumus:
- Datu šifrēšanu, pārraidot datus (SSL šifrēšana);
- Ugunsmūri;
- Ielaušanās aizsardzības un atklāšanas programmas;
- Citus aizsardzības pasākumus atbilstoši aktuālajām tehnikas attīstības iespējām.
PERSONAS DATU SAŅĒMĒJU KATEGORIJAS13. SIA “ANYWAY” neizpauž trešajām personām Klienta personas datus vai jebkādu pakalpojumu sniegšanas un līguma darbības laikā iegūtu informāciju, tajā skaitā, informāciju par saņemtajiem elektronisko sakaru, satura vai citiem pakalpojumiem, izņemot:
- saskaņā ar Klienta skaidru un nepārprotamu piekrišanu;
- ārējos normatīvajos aktos paredzētajām personām pēc viņu pamatota pieprasījuma, ārējos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un apjomā;
- ārējos normatīvajos aktos noteiktos gadījumos SIA “ANYWAY” leģitīmo interešu aizsardzībai, piemēram, vēršoties tiesā vai citās valsts institūcijās pret personu, kura ir aizskārusi šīs SIA “ANYWAY” leģitīmās intereses.
TREŠO VALSTU SUBJEKTU PIEKĻUVE PERSONAS DATIEM14. Atsevišķos gadījumos, ievērojot normatīvo aktu prasības, SIA “ANYWAY” personu datiem piekļūst trešajās valstīs (tas ir, valstīs ārpus Eiropas Savienības un Eiropas Ekonomiskās zonas) esoši izstrādātāji vai pakalpojumu nodrošinātāji (Regulas izpratnē - nosūtīšana uz trešajām valstīm) datu apstrādātāja (operatora) statusā.
15. Šādos gadījumos SIA “ANYWAY” nodrošina normatīvajos aktos noteiktās procedūras personas datu apstrādes un aizsardzības līmeņa, kas līdzvērtīgs ar Regulu noteiktajam, nodrošināšanai.
PERSONAS DATU GLABĀŠANAS ILGUMS16. SIA “ANYWAY” glabā un apstrādā Klienta personas datus, kamēr pastāv vismaz viens no šiem kritērijiem:
- tikai tik ilgi, kamēr ir spēkā ar Klientu noslēgtais līgums (tajā skaitā, sarunu, kurās tiek noslēgts mutisks līgums / izdarīts pakalpojuma pieteikums, ierakstus);
- dati ir nepieciešami tam nolūkam, kam tie ir saņemti;
- kamēr ārējos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā SIA “ANYWAY” vai Klients var realizēt savas leģitīmās intereses (piemēram, iesniegt iebildumus vai celt vai vest prasību tiesā);
- kamēr kādai no pusēm pastāv juridisks pienākums datus glabāt (piemēram, saskaņā ar likumu par grāmatvedību, uzņēmumam izrakstītie rēķini jāglabā 5 gadus, u.c.);
- kamēr ir spēkā Klienta piekrišana attiecīgai personas datu apstrādei, ja nepastāv cits datu apstrādes likumīgs pamats.
Pēc tam, kad šajā punktā minētie apstākļi izbeidzas, Klienta personas dati tiek dzēsti.
PIEKĻUVE PERSONAS DATIEM UN CITAS KLIENTA TIESĪBAS17. Klientam ir tiesības saņemt normatīvajos aktos noteikto informāciju saistībā ar viņa datu apstrādi.
18. Klientam saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir arī tiesības pieprasīt SIA “ANYWAY” piekļuvi saviem personas datiem, kā arī pieprasīt SIA “ANYWAY” veikt to papildināšanu, labošanu vai dzēšanu, vai apstrādes ierobežošanu attiecībā uz Klientu, vai tiesības iebilst pret apstrādi (tajā skaitā pret personas datu apstrādi, kas veikta pamatojoties uz SIA “ANYWAY” leģitīmajām interesēm), kā arī tiesības uz datu pārnesamību. Šīs tiesības īstenojamas, ciktāl datu apstrāde neizriet no SIA “ANYWAY” pienākumiem, kas tam ir uzlikti ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, un kuri tiek veikti sabiedrības interesēs.
19. Klients var iesniegt pieprasījumu par savu tiesību īstenošanu:
- rakstveida formā klātienē juridiskajā adresē, uzrādot personu apliecinošu dokumentu;
- elektroniskā pasta veidā, parakstot ar drošu elektronisko parakstu.
20. Saņemot Klienta pieprasījumu par savu tiesību īstenošanu, SIA “ANYWAY” pārliecinās par Klienta identitāti, izvērtē pieprasījumu un izpilda to saskaņā ar normatīvajiem aktiem.
21. SIA “ANYWAY” atbildi Klientam nosūta pa pastu uz viņa norādīto kontaktadresi ierakstītā vēstulē vai ņemot vērā Klienta norādīto atbildes saņemšanas veidu.
KLIENTA PIEKRIŠANA DATU APSTRĀDEI UN TIESĪBAS TO ATSAUKT22. Klientam ir tiesības jebkurā brīdī atsaukt datu apstrādei doto piekrišanu tādā pat veidā, kādā tā dota.
23. Piekrišanas atsaukums neietekmē datu apstrādes, kuras veiktas tajā laikā, kad Klienta piekrišana bija spēkā.
24. Atsaucot piekrišanu, nevar tikt pārtraukta datu apstrāde, kuru veic, pamatojoties uz citiem tiesiskajiem pamatiem.
SAZIŅA AR KLIENTU25. SIA “ANYWAY” veic saziņu ar Klientu, izmantojot Klienta norādīto kontaktinformāciju (telefona numuru, e-pasta adresi, pasta adresi.
26. Saziņu par pakalpojumu līgumsaistību izpildi SIA “ANYWAY” veic uz noslēgtā līguma pamata.
KOMERCIĀLI PAZIŅOJUMI27. Saziņu par komerciāliem paziņojumiem par SIA “ANYWAY” pakalpojumiem un citiem ar tiešu nolīgto pakalpojumu nodrošināšanu nesaistītiem paziņojumiem (piemēram, klientu aptaujas) SIA “ANYWAY” veic saskaņā ar ārējos normatīvajos aktos noteikto vai saskaņā ar Klienta piekrišanu.
28. Klients piekrišanu Lattelecom un/vai tā sadarbības partneru komerciālu paziņojumu saņemšanai var dot klātienē, ar elktroniska pasta palīdzību, kā arī SIA “ANYWAY” mājas lapā.
29. Klienta dotā piekrišana komerciālu paziņojumu saņemšanai ir spēkā līdz tās atsaukumam (arī pēc pakalpojumu līguma izbeigšanās). Klients jebkurā laikā var atteikties no turpmākas komerciālo paziņojumu saņemšanas kādā no šādiem veidiem:
- nosūtot e-pastu uz adresi info@anyway.lv;
- klātienē;
- izmantojot komerciālajā paziņojumā paredzēto automatizēto iespēju atteikties no turpmāku paziņojumu saņemšanas, noklikšķinot uz atteikšanās norādes attiecīgā komerciālā paziņojuma (e-pasta) beigās.
30. Izsakot savu viedokli aptaujās un atstājot savu kontaktinformāciju (e-pastu, tālruni), Klients piekrīt, ka SIA “ANYWAY” var ar viņu sazināties sakarā ar Klienta sniegto novērtējumu, izmantojot Klienta atstāto kontaktinformāciju.
MĀJASLAPU APMEKLĒJUMI UN SĪKDATŅU APSTRĀDE31. SIA “ANYWAY” mājaslapas var izmantot sīkdatnes.
32. SIA “ANYWAY” mājaslapās var tikt ievietotas saites uz trešo personu interneta mājaslapām, kurām ir savi lietošanas un personas datu aizsardzības noteikumi, par ko SIA “ANYWAY” nenes atbildību.
CITI NOTEIKUMI33. SIA “ANYWAY” ir tiesības veikt papildinājumus Privātuma politikā, padarot pieejamu Klientam tā aktuālo versiju SIA “ANYWAY” mājaslapā.